God jul fra styret

Styret har hatt sitt siste møte i 2017, og viktigst på agendaen var årsmøtet i 2018.

Dato for årsmøtet er 20. april 2018, med overnatting for dem som ønsker det. Vi samles nok en gang på Losby Gods, og gleder oss til å nyte godt av deres gode service og ikke minst mat! Endelig tidsplan er ikke helt klar, men vi begynner å få et program på plass. Her er noe av det vi har på planen – gled deg til mer info og detaljer rett over nyttår!

Dagens (sannsynligvis) første happening er et møte med den velkjente astrofysikeren Eirik Newth. Vi har valgt å invitere ham på grunn av hans svært engasjerte tilnærming til teknologi, tegn i tiden, framtida, økonomi i et større perspektiv og for oss kanskje aller viktigst: Klima og miljø.

«Etter 2000 har stadig mer av Newths tid gått med til å tenke på og arbeide med fremtiden som tema. Han foreleser og skriver om fremtidens utfordringer og muligheter for et bredt publikum (fra Statoil og Forsvaret til skoleklasser og eldresentre). For øyeblikket deler han hus med to roboter, synes i bunn og grunn at det er én for lite, og drømmer om et dronefly.» (newth.net)

Newth er ingen typisk motivasjonstaler. Han sier ting akkurat som det er, med bakgrunn i sitt helt enorme perspektiv (fra universet, faktisk!), og lar det være opp til hver enkelt å behandle realiteten enten som en dom eller en utfordring. Vi er klare for det siste!

Videre kommer vi til å bruke en del tid på å redegjøre for samtaler styret har hatt med Fespa, der vi nok en gang er blitt invitert til å diskutere en framtidig sammenslåing. Denne diskusjonen skal dere også være med på, for det er dere som bestemmer hva vi skal være!

Vi vet at dette temaet er blitt behandlet av medlemmene tidligere, og at det jevnt over var en positiv holdning til dette. Styrene i begge foreninger ser at våre respektive utfordringer ikke har blitt mindre siden den gang, samtidig som markedene til medlemsbedriften i stadig større grad blir til ett. Stort sett alle våre medlemmer driver både med print og skilt, og mange Fespa-medlemmer har opprettet skiltavdelinger. Mange er jo allerede medlemmer i begge foreninger!

Hvis du ønsker et lite innblikk i hva Fespa er opptatt av, eller ønsker å vite om vi er opptatt av, kan du gå inn på denne spørreundersøkelsen. Det anbefales å ta en titt: FespaCensus2018

Vi skal selvsagt også ha den storstilte kåringen av Gullskiltet 2017! Det er fortsatt mulig å sende inn bidrag – juryen ønsker seg enkelt og greit bilder av en eller flere kule, annerledes, spennende og/eller krevende jobber dere har hatt i året som har gått. Svarfrist er utgangen av mars 2018, og bidraget sendes til gullskiltet@sdforeningen.no

I tillegg til all verdens heder og ære kan du bli den stolte innehaver av en «pokal», utviklet og designet spesielt for formålet!

Til slutt har vi en aldri så liten konfekt…

Som underholdning på kvelden har vi vært så utrolig heldig å få med oss supertrioen Billie Van, Michael Paskalev og Jonas Alaska!

Vi mente det da vi sa at du ikke vil gå glipp av denne festen!!

Det blir naturligvis også generalforsamling på ettermiddagen den 20. Alle dokumenter til dette følger snarest.

Vi håper inderlig at vi har klart å vekke interessen deres, og håper å se så mange som overhodet mulig på årsmøtet. Det er DERE som er Skilt- og Dekorforeningen, og deres tilstedeværelse og ikke minst stemme er avgjørende!

Til slutt gjenstår det bare for oss å si tusen takk for tilliten i 2017! Vi ønsker dere alle en riktig god jul, en fredelig nyttårsfeiring, og et fruktbart og lønnsomt 2018!

Med stor hilsen fra styret – Anne-Lise, Stein Ove, Jarle og Vibeke.