Gullskiltet

Foreningen synes det er på høy tid at profileringsdesign får sin egen utmerkelse, som anerkjenner håndverket i faget vårt. Der reklamebransjen har både blyanter og fisker i gull, får skiltbransjen omsider sitt – du gjettet det – Gullskilt!

Selve prisutdelingen er planlagt å skje på neste årsmøte, som går av stabelen i april 2018. I konkurransens første år gjør vi det enkelt, og inviterer i utgangspunktet alle inn i Åpen Klasse. Den omfatter alle typer prosjekter; fasadeskilt, bildekor, interiør og så videre. Det eneste kriteriet som stilles er at dette er din/deres bedrifts originalarbeid fra A-Å.

Alle medlemmer er velkomne til å delta, som foregår på følgende vis:

Du eller noen i din bedrift har utarbeidet og levert (et) prosjekt(er) dere er spesielt fornøyd med, for eksempel på grunn av veldig godt design, særlig godt håndverk eller oppsiktsvekkende løsning(er). Dette dokumenteres med bilder, og en beskrivelse av prosessen eller løsningen.

Dette sendes på mail til juryen, som vil bruke all sin teft, kompetanse og erfaring i vurderingen av de innsendte bidragene. Bidrag sendes til gullskiltet@sdforeningen.no

Juryen består av:

Tor Vegard Døhlen
Profileringsdesigner, meget kompetent skiltmaker på alle områder. Over gjennomsnittet dyktig designer, produserer print og folie, monterer folie (også wrapping) og monterer mekanisk.

Emil Westly Keiseraas
Ansatt i NTNU- Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet.  Jobber under fellesadministrasjonen, Kommunikasjonsavdelingen med hovedoppgaver skilt/veifinning. Har lang fartstid i skilt-/dekorbransjen og har jobbet innen de fleste områdene bransjen har å tilby. Har jobbet aktivt med teori og praktisk skilting under kategorien veifinning.

Per Tore Hellne
Han er en mann med mange kvaliteter innen mange felt. Mest nærliggende for oss er hans kunnskap om detaljhandelen. Har drevet Joker-butikk i mange år og vært (er) foredragsholder for Kjøpmannshuset/NorgesGruppen. Han har et øye for detaljer og er genuint interessert i alt som kan fremme et salg i form av forskjellige visuelle uttrykk.

Per Haugen
Skiltmaker, omtalt som en skiltmaker av den gode gamle skolen.  Altså en som kan alt, er opptatt av kvalitet og tenker nytt!

Let the games begin!!